چرا بعضی از افراد مشهور انگار خیال پیر شدن ندارند؟
 



چرا بعضی از افراد مشهور انگار خیال پیر شدن ندارند؟ همه اش زیر سر گریم های سنگین است؟ دم جراحان زیبایی زبردست را دیده اند؟ کلی پول خرج می کنند؟ البته این واقعیت را انکار نمی کنیم که روش های زیبایی و گریم های آرایشی و عکس های فتوشاپی و ... جوانی کاذب را به آنها هدیه داده اند و اصل ماجرا چیز دیگری است اما همیشه اینطور نیست و خیلی ها هم هستند که با مراقبت و دوری از عوامل پیرکننده پوست هنوز ماشاءالله جوان مانده اند. راز جوانی آنها چیست؟


موضوعات مرتبط: علمیمتفرقه
برچسب‌ها: بازیگر ، پاتوق پرتقالیبازیگران ، بازیگران زن ، بازیگران سینما ، راز زیبایی ، بازیگران ، جوانی بازیگران ، بازیگران جوان

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 30 مرداد 1393 | 2:57 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینسخهراهنماپزشکی

تاريخ : پنج شنبه 30 مرداد 1393 | 2:48 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

ده مرد و یک زن به طنابی آویزان بودند

طناب تحمل وزن یازده نفر را نداشت

باید یکنفر طناب را رها میکرد وگرنه همه سقوط میکردند

زن گفت: من در تمام عمر همیشه عادت داشتم که داوطلبانه خودم را وقف فرزندان و همسرم

کنم و در مقابل چیزی مطالبه نکنم... من طناب را رها میکنم چون به فداکاری عادت دارم

در این لحظه مردان سخت به هیجان آمدند و شروع به کف زدن کردند


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیطنابآویزان

تاريخ : پنج شنبه 30 مرداد 1393 | 2:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشانس

تاريخ : پنج شنبه 30 مرداد 1393 | 2:26 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

فن پاسخ دادن...
مردی بطور مسخره به مرد ضعیغی الجسمی گفت تو را از دور دیدم فک کردم زن هستی و آن مرد جواب داد منم تو را از دور دیدم فکر کردم مرد هستی.
***************

*فن پاسخ دادن...
چرچیل وزیر چاق بریتانیا به برناردشو که وزیر لاغری بود گفت هرکس تو را ببیند فکر میکند بریتانیا را فقر غذایی فرا گرفته است . برناردشو جواب داد : و هرکس تو را ببیند علت این فقر را میفهمد .
*

*فن پاسخ دادن...
ملا نصرالدین وارد روستایی شد و یکی از اهالی به او گفت ملا من تو را از طریق الاغت میشناسم و ملا جواب داد : اشکالی ندارد چون الاغها یکدیگر را خوب میشناسند.
********************

فن پاسخ دادن...
مردی به زنی گفت تو چقدر زیبا هستی. زن گفت کاش تو هم زیبا میبودی تا همین حرف را بهت میگفتم . مرد گفت اشکالی ندارد تو هم مث من دروغ بگو.
*************

*فن پاسخ دادن...
زوج جوانی در کنار هم نشسته و دختره شدیدا غمگین است. شوهرش بهش گفت : تو دومین دختر زیبایی هستی که توی عمرم دیدم. و دختر با حالت تعجب پرسید پس اولیش کیه؟ شوهر گفت : خودت هستی وقتی تبسم روی لب داری



موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفنپاسخ

تاريخ : پنج شنبه 30 مرداد 1393 | 2:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

ﻭﺻﯿﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﻭﻗﺘﯽ ﻣُﺮﺩﻡ ﯾﻪ ﮐﺮﻡ ﺿﺪ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﻭ ﻋﯿﻨﮏ ﺩﻭﺩﯼ ﺑﺎﻫﺎﻡ ﺧﺎﮎ ﮐﻨﻦ
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ﭼﻮﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭﺍﺭﺳﺘﻪ ﺍﯼ ﻫﺴﺘﻢ ﻣﻄﻤﺌﻨﻢ ﻧﻮﺭ ﺑﻪ ﻗﺒﺮﻡ ﻣﯿﺒﺎﺭﻩ
ﭘﻮﺳﺘﻢ ﺧﺮﺍﺏ ﻣﯿﺸﻪ
ﻣﻨﻢ ﺣﺴﺎﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺱ !!!

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحساسخنده

تاريخ : پنج شنبه 30 مرداد 1393 | 1:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) دفاتر تولید تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای که در چهار استان کشور به طور مخفیانه و غیر قانونی در راستای ایجاد اختلافات مذهبی وتشدید تفرقه در جهان اسلام وتخریب وجهه تشیع فعالیت می‌کردند، شناسایی گردیده وبا حکم قضایی تعطیل وعوامل آنها بازداشت شدند.  
برخی از این شبکه های ماهواره‌ای که مرکز پخش آنها در انگلیس وامریکاست توسط این دفاتر و عوامل آن در استانهای قم، اصفهان، تهران و خراسان رضوی به پشتیبانی از برنامه‌های اختلاف افکنانه در جهان اسلام مبادرت می‌کردند.

بر اساس این گزارش، این شبکه ها در راستای اهداف برخی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و تأمین اهداف استکبار جهانی فعالیت نموده و درجهت مخدوش نمودن وحدت و مصالح جهان اسلام در پوشش برنامه های مذهبی و شعائر اسلامی فعالیت می کردند.
اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین و افترا به مقدسات آنها ، اهانت به علمای جهان اسلام ، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت ، تبلیغ وترویج سبک های غلط ، خرافی وخشن عزاداری ، محور و رویکرد اصلی برنامه های تولیدی این دفاتر بوده است.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیفرقه ی ضاله ی شیرازیوزارت اطلاعات

تاريخ : پنج شنبه 30 مرداد 1393 | 1:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

                                    

 

سلام ، سرلشگر خلبان شهید محمد نوژه یکی از شهداء ابتدای انقلاب اسلامی بود که در مورخه 58/5/25 در پاوه به شهادت رسید. هم اکنون پایگاه سوم شکاری همدان به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده است. 

متاسفانه به علت آنکه چند سال بعد از شهادت این شهید مظلوم در پایگاه سوم شکاری کودتای صورت گرفت و آن کودتا به کودتای نوژه معروف شد ، هر زمان اسم نوژه را می شنویم یاد کودتا می افتیم که لازم است در این خصوص اطلاع رسانی لازم شود.

پاتوق یاران سالگرد شهادت این غیور مرد نیروی هوایی ارتش رو گرامی می داره...


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالینوژهخلبانشهید

تاريخ : پنج شنبه 30 مرداد 1393 | 1:28 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه  خبری و تحلیلی علت :به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیس «اکسپرس»، «یاسمین حیفی»، از مقام‌های ارشد مرکز امنیت سایبری وزارت دادگستری هلند طی اظهاراتی که در روزنامه «تلگراف» چاپ هلند نیز انعکاس یافت، پیدایش گروهک داعش را «طرحی صهیونیستی» نامید. بر اساس این گزارش، این مقام دولتی هلند در صفحه توییتر خود در این […]

13930524000145_PhotoA

پایگاه  خبری و تحلیلی علت :به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیس «اکسپرس»، «یاسمین حیفی»، از مقام‌های ارشد مرکز امنیت سایبری وزارت دادگستری هلند طی اظهاراتی که در روزنامه «تلگراف» چاپ هلند نیز انعکاس یافت، پیدایش گروهک داعش را «طرحی صهیونیستی» نامید.

بر اساس این گزارش، این مقام دولتی هلند در صفحه توییتر خود در این زمینه می‌نویسد:«داعش به نفع اسلام کاری انجام نمی‌دهد. این طرحی صهیونیستی برای بدنام کردن نام اسلام است.»

وی در ادامه پیام خود آشکار ساخته است که انتشار چنین پیامی عواقب سیاسی بدی را برای وی در پیش خواهد داشت.

اکسپرس در این زمینه نوشت : احتمال کنار گذاشتن یاسمین حیفی از سمتش وجود دارد.

-


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالییاسمین حیفیبدنام کردناسلامطرحی صهیونیستی

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 15:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 با

بیا هم یک تصویر زیبای دیگر از عشق بکشیم ،

 تصویری مثل آن نقاشی دیروزتا به یادگار

بماندو این یادگاری مثل یک خاطره بماند ،

تا ما نیز مثل خاطره ها باشیم ، نه خاطره ای از گذشته ،

خاطره هایی شیرین از هر روز زندگی مان

که همیشه تا ابد در قلبمان به یادگار بماند!


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوتصویر عشقگذشتهخاطره

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 14:54 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری و تحلیلی علت :سرکرده گروه تروریستی داعش در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه “رجب طیب اردوغان” را سیاستمداری سکولار دانست و مدعی شد که باید با وی بیعت کند. به گزارش خبرگزاری مهر، “ابوبکر البغدادی” که خود را خلیفه گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) می داند […]

پایگاه خبری و تحلیلی علت :سرکرده گروه تروریستی داعش در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه “رجب طیب اردوغان” را سیاستمداری سکولار دانست و مدعی شد که باید با وی بیعت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، “ابوبکر البغدادی” که خود را خلیفه گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) می داند به انتخاب “رجب طیب اردوغان” رهبر حزب عدالت و توسعه به ریاست جمهوری ترکیه واکنش نشان داد. در مطلبی که به همین مناسبت در صفحه توییتر منسوب به البغدادی منتشر شد، این گروه تروریستی به ترکیه اعلان جنگ کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: اردوغان فردی سکولار است، وی طبق شریعت رفتار نمی کند و حامی پیشمرگه است. طبق این ادعا، اردوغان که به ریاست جمهوری انتخاب شده نمی تواند کشورش را به شکلی دینی اداره کند. البغدادی خطاب به مقامات دولت ترکیه نوشت: به زودی خود را در مقابل نیروهای دولت اسلامی می بینید.

سرکرده داعش از اردوغان خواست سریعا با وی بیعت کند در غیر اینصورت باید منتظر جنگ و رویارویی نظامی باشد. در این بیانیه از اردوغان به عنوان فردی مرتد نام برده شده که باید کشته شود. “ادوارد اسنودن” افشاگر جاسوسی اطلاعاتی آمریکا پیش از این با اشاره به وجود اسنادی در سازمان سیا گفته است البغدادی عرب نبوده و فردی یهودی با نام واقعی “شیمون الیوت” است.   

 


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیاردوغانسکولارابغدادیمرتدجنگنظامی

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 14:44 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری و تحلیلی علت :رضا باکری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اطلاعیه وزارت بهداشت افزود: شب گذشته وزارت بهداشت اطلاعیه ای صادر کرده که در آن محصولات موجود در بازار را عاری از بحث هایی که مطرح بوده عنوان کرده است. وی اضافه کرد: طبیعتا اگر طبق آزمایشگاه اداره […]

لبنیات

پایگاه خبری و تحلیلی علت :رضا باکری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اطلاعیه وزارت بهداشت افزود: شب گذشته وزارت بهداشت اطلاعیه ای صادر کرده که در آن محصولات موجود در بازار را عاری از بحث هایی که مطرح بوده عنوان کرده است.


موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیممنوعیتشیرمحصولات لبنیچربی گیاهیوزارت بهداشت

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 14:41 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری و تحلیلی علت :به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته صدها بار به نوار غزه حمله کرده است، در این حملات، چندین منزل مسکونی نیز مورد هدف قرار گرفتند، که بر اثر آن ۲۴۶  فلسطینی شهید و بیش از ۱۸۶۰ فلسطینی دیگر هم زخمی شدند. جنبش مقاومت حماس پس […]

صواریخ المقاومة

پایگاه خبری و تحلیلی علت :به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته صدها بار به نوار غزه حمله کرده است، در این حملات، چندین منزل مسکونی نیز مورد هدف قرار گرفتند، که بر اثر آن ۲۴۶  فلسطینی شهید و بیش از ۱۸۶۰ فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.

جنبش مقاومت حماس پس از موج جدید حملات هوایی رژیم اسرائیل به غزه ضمن اعلام تعهد برای تلافی این حملات هشدار داده تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی می‌تواند به انتفاضه سوم منجر شود، در تازه‌ترین حملات هوایی صهیونیست‌ها به نوار غزه دهها نفر از جمله چندین کودک و زن بی‌دفاع فلسطینی به شهادت رسیدند.

جنبش‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه نیز با پرتاب راکت به عمق سرزمین‌های اشغالی، به تهاجم‌های اخیر رژیم اسرائیل پاسخ داده‌اند، صدها فلسطینی در سال‌های اخیر به‌علت تهاجمات رژیم اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.

تنش‌ها بین رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها پس از آن شدت گرفت که هفته گذشته یک نوجوان فلسطینی به‌نام محمد ابوخضیر در شرق بیت‌المقدس زنده زنده سوزانده شد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که جسد سه شهرک‌نشین اسرائیلی حوالی روستای حلحول در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری پیدا شد، تل‌آویو حماس را مسئول مرگ این سه نفر می‌داند، با این وجود، حماس این اتهام را رد می‌کند.

رژیم اسرائیل با محاصره نوار غزه، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساکن این منطقه را از حقوق اساسی خود همچون آزادی تردد، داشتن شغل با حقوق مناسب و بهداشت و آموزش محروم کرده است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیغزهرژیم صهیونیستیخبرگزاری تسنیمباتلاق

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 14:38 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری و تحلیلی علت کرسانه های خارجی در حالی از موافقت اولیه رژیم صهیونیستی با شروط اساسی مقاومت برای برقراری آتش بس در نوار غزه خبر می دهد که تحلیلگران از تحقق این امر با عنوان شکستی بزرگ برای رژیم صهیونیستی یاد می کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری المیادین عصر روز سه […]

پایگاه خبری و تحلیلی علت کرسانه های خارجی در حالی از موافقت اولیه رژیم صهیونیستی با شروط اساسی مقاومت برای برقراری آتش بس در نوار غزه خبر می دهد که تحلیلگران از تحقق این امر با عنوان شکستی بزرگ برای رژیم صهیونیستی یاد می کنند.

موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیآتش بس اولیهاسرائیلغزهشرطنقض آتش بس

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 14:30 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

   پایگاه خبری و تحلیلی علت :وقتی آمریکایی ها عراق را ترک می کردند، ناچار بودند که با برخی جریان های سیاسی، عشایری و یا بعثی به عنوان یک جریان کودتایی در مقابل حکومت مالکی، هماهنگ و همپیمان شوند. آمریکایی‌ها و دوستان منطقه ای آن ها در ترکیه، عربستان و اردن و امارات و قطر، […]

 

 پایگاه خبری و تحلیلی علت :وقتی آمریکایی ها عراق را ترک می کردند، ناچار بودند که با برخی جریان های سیاسی، عشایری و یا بعثی به عنوان یک جریان کودتایی در مقابل حکومت مالکی، هماهنگ و همپیمان شوند. آمریکایی‌ها و دوستان منطقه ای آن ها در ترکیه، عربستان و اردن و امارات و قطر، برای به نتیجه رساندن این گروه عراقی از چیزی دریغ نکردند. تولید تنش و چالش برای حکومت مرکزی عراق و گستره نفوذ منطقه ای ایران، حاصلی جز اینکه قدرت حکومت مرکزی عراق و نفوذ ایران افزایش یابد و جریان های یاد شده از میدان اثر گذاری خارج شوند، چیز دیگری نبود.

درست است که آمریکا و دوستانش شکست خورده اند ولی مسئله این است که باید با روش و طرح جدیدی به میدان باز گردند.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیداعش آمریکاروسیهنمادیناقلیم کردعراق

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 14:27 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری و تحلیلی علت :به گزارش حوزه سیاست خراجی خبرگزاری تسنیم؛ سید عباس عراقچی در پاسخ به سخنان وندی شرمن در کنگره آمریکا، حصول هرگونه توافق درخصوص اراک و یا فردو را تکذیب  و تاکید کرد اصولا هنوز هیچ توافقی در هیچ یک از موضوعات مورد مذاکره، از جمله درخصوص اراک و فردو به دست […]

عراقچی شرمن

پایگاه خبری و تحلیلی علت :به گزارش حوزه سیاست خراجی خبرگزاری تسنیم؛ سید عباس عراقچی در پاسخ به سخنان وندی شرمن در کنگره آمریکا، حصول هرگونه توافق درخصوص اراک و یا فردو را تکذیب  و تاکید کرد اصولا هنوز هیچ توافقی در هیچ یک از موضوعات مورد مذاکره، از جمله درخصوص اراک و فردو به دست نیامده است و اختلافات همچنان باقی است.

معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در گفتگوهای هسته ای با کشورهای ۱+۵  اضافه کرد: تنها ملاک برای جمهوری اسلامی نیازهای کشور بوده و در مذاکرات تنها بر اساس نیازهای کشور تصمیم گرفته خواهد شد.

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا اخیرا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا گفت: ما پیشرفت‌های محسوسی در حوزه‌های کلیدی شامل فردو، اراک و دسترسی آژانس داشتیم. با این حال اختلافات مهمی درباره این موارد و نیز برخی عناصر اساسی دیگر شامل مسأله محوری ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم که باید بخشی از یک برنامه جامع باشد، وجود دارد.»

شرمن در بخشی از اظهارات خود افزود: “فردو نباید سایت تأسیسات غنی‌سازی شود… بدون دیپلماسی ما نمی‌توانیم دوام تحریم‌ها را داشته باشیم. دیپلماسی جامعه بین‌الملل را در اجرای تحریم‌ها متحد نگه می دارد. تضمینی برای حصول به توافق در پایان این ۴ ماه وجود ندارد.”

در دور اخیر گفتگوها در وین اتریش؛ مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ برای ۴ ماه دیگر  تمدید شد.

 


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیوندی شرمن عراقچیتوافقاراکفردو

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 14:23 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری و تحلیلی علت :شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته سرانجام پس از گذشت چند ماه از جنایات داعش در عراق و سوریه قطعنامه ای را علیه این گروه تروریستی به تصویب رساند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست شب گذشته خود نام ۶ […]

پایگاه خبری و تحلیلی علت :شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته سرانجام پس از گذشت چند ماه از جنایات داعش در عراق و سوریه قطعنامه ای را علیه این گروه تروریستی به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست شب گذشته خود نام ۶ نفر از اعضای ارشد داعش را در لیست سیاه خود قرار داده و جرایمی را علیه حامیان مالی و تسلیحاتی این گروه به تصویب رساند.

در این قطعنامه که به اتفاق آرا به تصویب اعضای شورای امنیت رسید، ۶ نفر  از جمله “ابو محمد العدنانی”سخنگوی گروه داعش، را در  فهرست خود قرار داده و هشدار داد که کسانی را که  از این افراد حمایت مالی و تسلیحاتی  می کنند را تحریم خواهد کرد.

طبق این گزارش،‌ گروه تروریستی داعش پیشتر در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار داشته است.

در این قطعنامه که پیش نویس آن را بریتانیا تهیه کرده  اتخاذ تدابیری برای قطع منابع مالی و جلوگیری از پیوستن افراد خارجی به این گروه ها خواستار شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در این قطعنامه همچنین خواستار خلع سلاح و انحلال فوری گروه داعش درعراق و سوریه، جبهه النصره در سوریه و گروه های دیگر مرتبط با القاعده شده و  دولتها، نهادها و اشخاصی هم که به گروه های جهادی کمک یا با‌ آنها معامله کنند تحریم می شوند.

العدنانی شهروند عراق است و از او  به عنوان یکی از بانفوذترین افراد گروه داعش و نزدیکترین فرد به ابوبکر البغدادی رهبر  این گروه یاد شده است. شورای امنیت همچنین سعید عارف، یک افسر الجزایری که به جبهه النصره پیوسته را مورد تحریم قرار داده است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشورای امنیتداعش قطعنامه

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 14:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

کله‌پاچه از جمله غذاهایی است که خوردن آن از قدیم بین ایرانیان مرسوم بوده است. کله‌پاچه شامل بناگوش، زبان، مغز، چشم و پاچه می‌شود و طبخ آن زمان زیادی می‌برد. گاهی می‌خوانیم که مصرف کله‌پاچه به‌دلیل چربی بالایی که دارد توصیه نمی‌شود.

 متخصص تغذیه و رژیم درمانی، استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با صحت این موضوع پرسیدیم.

آقای دکتر! لطفا بفرمایید هر جزو از کله‌پاچه حاوی چه ترکیبی است و خوردن آن چه فایده‌ای دارد؟

همان‌طور که اشاره کردید کله‌پاچه قسمت‌های مختلفی دارد و هر کدام خاصیت ویژه‌ای دارند. پاچه کمترین میزان چربی را دارد و گرچه پروتئین آن بین پروتئین‌های حیوانی کامل نیست ولی به هر حالت چون با سایر بخش‌ها خورده می‌شود، قابل‌توصیه است. پاچه لذیذ است و مصرف آن ممنوعیت ندارد.

زبان مثل گوشت‌های قرمز دیگر است اما بهتر است قسمت‌های آخری مثل خرخره مصرف نشود. بناگوش نیز از گوشت لخم و بخش‌های چربی تشکیل‌ شده که بهتر است بخش چربی آن خورده نشود گرچه این بخش لذیذ است و گروهی از افراد به دلیل همین چربی به کله‌پاچه علاقه دارند.

آیا چشم هم جزو بخش‌های خوراکی کله‌پاچه است؟
چشم بسیار پرچربی است و مصرف آن چندان توصیه نمی‌شود البته باز هم این موضوع به میزان مصرف افراد در ماه بستگی دارد.

مغز چطور؟
از نظر متخصصان تغذیه مغز به دلیل چربی و کلسترول بالا قابل‌‌خوردن نیست.
 
بهترین و بدترین قسمت کله‌پاچه کدام است؟
از نظر تغذیه‌ای، بهترین قسمت پاچه است که چربی کمی دارد و بدترین بخش مغز است که سرشار از کلسترول است. جالب است بدانید مغز گاو یا گوسفند به اندازه 8 زرده‌ تخم‌مرغ کلسترول دارد و جزو مواد غذایی بسیار پرچرب محسوب می‌ شود. البته توام بودن چربی‌هایی مثل تری‌گلیسیرید با کلسترول، جذب کلسترول را بالا برده و باعث افزایش چربی خون می‌شود.

آیا این موضوع حقیقت دارد که کله‌پاچه و به‌خصوص پاچه کلسیم بالایی دارد و برای کسانی که دچار شکستگی هستند مفید است؟
نه، این باور چندان درست نیست. در واقع آنچه برای شکستگی استخوان و جوش‌خوردن آن مناسب است، پروتئین است که سایر موادغذایی از این نظر ارجح‌ هستند. بنابراین کله‌پاچه به‌دلیل چربی بالایی که دارد از این نظر مناسب نیست.


از نظر شما هر جزو کله‌پاچه چند واحد گوشت محسوب می‌شود؟
زبان گوسفند 3 سهم گوشت و هر پاچه 2 واحد گوشت است.

آقای دکتر! چقدر خوردن کله‌پاچه مضر است؟
اگر کسی عادت کرده در هفته یکی، دوبار کله‌پاچه بخورد مضر است اما مصرف یکی دو وعده آن، در ماه اشکالی ندارد.

مصرف کله‌پاچه برای چه اشخاص یا چه بیمارانی به کل مجاز نیست؟
طبیعتا کسانی که چربی خون بالایی دارند یا کلسترول و اسید اوریک خونشان بالاست و مبتلا به نقرس هستند، باید از مصرف کله‌پاچه اجتناب کنند. البته مصرف پاچه حتی در این گروه‌ها بدون اشکال است.

آیا خوردن آبغوره، نارنج یا آبلیمو بعد از کله‌پاچه به کاهش جذب چربی آن کمک می‌کند؟
نه، آثار مضر کله‌پاچه با مصرف این چاشنی‌ها از بین نمی‌رود. مواد ترش تنها احساس دهانی ما را برطرف می‌کنند و چربی را از دهان می‌شویند. یادتان باشد وقتی کلسترول وارد دستگاه گوارش شد، جذب می‌شود و درصدی که دفع می‌شود به قدری کم است که قابل‌محاسبه نیست!

مصرف چه موادغذایی در کنار کله‌پاچه به هضم بهتر آن کمک می‌کند؟
موادغذایی تاثیری در این موضوع ندارند. اسیدی که برای هضم لازم است به‌وسیله معده ترشح می‌شود. خوب جویدن و به اندازه خوردن مهم است. از آنجا که پخت کله‌پاچه وقت‌گیر است معمولا مردم برای مصرف به کله‌پزی‌ها مراجعه می‌کنند.
 
البته باید حتما به مغازه‌های معتبر و شناخته‌شده مراجعه کنند زیرا احتمال آلودگی و مسمومیت در صورتی که کله‌پاچه خوب نگهداری نشود، بالاست. البته در بیشتر موارد کله‌پاچه خوب پخته می‌شود و معمولا مشکلی ایجاد نمی‌شود اما برخی مغازه‌ها کله‌پاچه را نیم‌پز می‌کنند یا می‌پزند و کنار می‌گذارند و موقع فروش در آب می‌گذارند تا داغ شود که این کار جایز نیست.

مصرف کله‌پاچه را در کدام وعده توصیه می‌کنید؟
برخی افراد آن را به عنوان صبحانه و برخی به عنوان ناهار یا حتی در وعده شام می‌خورند. مرسوم است کله‌پاچه در وعده صبحانه مصرف شود اما به هر حال مهم آن است که کله‌پاچه را به عنوان وعده اصلی غذایی بخوریم و 2 وعده دیگر در روز سبک باشد.

اگر کله‌پاچه در وعده شام خورده می‌شود باید حتما فاصله زمانی 2 ساعته تا خواب رعایت شود. در غیر این صورت غذا به خوبی هضم نمی‌‌شود و خواب آشفته‌ای خواهید داشت.


موضوعات مرتبط: علمی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیکله پاچهمضر

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 3:35 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

  رییس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش یکی از مهم کارآمدترین و سالم‌ترین دستگاههای کشور است و نقش در تامین منافع ملی کشور ایفا می‌کند.

 

خبرارتش یکی از سالم‌ترین و کارآمدترین دستگاههای کشور استگزاری شبستان، حجت‌الاسلام آل‌هاشم ریاست عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در اولین جشنواره خانواده‌های موفق آجا گفت: سازمان عقیدتی سیاسی آجا از یادگارهای امام (ره) در طی 30 سال گذشته است که با برخورداری از رهنمودهای حکیمانه رهبری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود دستاوردهای فرهنگی زیادی در حفظ و صیانت کارکنان و ارتقای بنیه سیاسی و فرهنگی آنها داشته است.

وی ادامه داد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حمایت سامانه فرماندهی ارتش در سالهای اخیر تلاش‌های زیادی کرده‌اند و با اتخاذ رویکردهای جامع در حوزه تهدیدات دشمن دستاوردهای مهمی را با هدف حفظ قدرت انجام داده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهار کرد: با استفاده از اسناد فرادستی در تهیه چشم‌انداز سازمان اقدام کرده‌ایم و مسیر حرکت این سازمان را در فضای روشن جمهوری اسلامی تعیین شده است.

وی با اشاره به تجربیات کارشناسان فرهنگی و نیروهای متعهد گفت: برنامه های متعدد فرهنگی پیش بینی شده و در حال اجراست امروز در سایه رهنمودهای رهبری ارتش جمهوری اسلامی یک سازمان نظامی یافته متعهد است که بصیرت عمیق سیاسی از ویژگیهای بارز کارکنان ارتش جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: ارتش یکی از ثابت ترین و کارآمدترین دستگاههای کشور است و نقش مهمی در تامین منافع ملی ایفا می کند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرم از سوی او تاکید کرد: عنایت و اهتمام مسئولان و تصمیم گیرندگان در سطوح عالی ارتش به امور فرهنگی در حوزه نیروهای دفاعی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در لایحه سال گذشته بودجه رویکرد مناسب نسبت به بودجه دستگاه نظامی اتخاذ شد و این موضوع بر عملکرد سازمانهای نظامی تاثیر مستقیمی و بر توان دفاعی آنها موثر است.

آل هاشم تاکید کرد: در امور فرهنگی به توجه و عنایت بیشتر مسئولان نیاز است امیدواریم کاستی ها با توجه مسئولان مرتفع و شاهد بهبودی وضعیت فرهنگی باشیم.

 

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدستگاه کشور کار آمدآل هاشمارتش

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 3:32 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

 

بهش گفتم: امام زمان عج رو دوست داری؟ گفت: آره ! خیلی دوسش دارم

 

 

گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟ گفت: آره!

 

 

گفتم : پس چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟

 

 

گفت: خب چیزه!…. ولی دوست داشتن امام زمان عج به ظاهر نیست ، به دله

 

گفتم: از این حرف که میگن به ظاهر نیست ، به دله بدم میاد گفت: چرا؟

 

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیحجابامام زمانلبخندچادرمثال

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 3:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

چقــــدر زیبــــاست کســـی را دوســـت بـداریــــم

 

نـه برای نیـــــاز ..

 

نـــه از روی اجبــــــار ...

 

و نــــه از روی تنهـــایــــی ...

 

فقـط بــــرای اینـکـــه ارزشــــش را دارد...!


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدوست داشتنارزشتنهایی

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 3:8 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
جایزه ی فیلدز (Fields Medal) که معتبرترین جایزه ی ریاضیات است در کنگره بین المللی ریاضیات به برندگان اهدا می شود.

بانوی ایرانی برنده معتبرترین جایزه جهانی ریاضیاتمریم میرزاخانی ریاضی دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد، برنده ˈ مدال فیلدزˈ، معتبرترین جایزه ریاضیات در جهان شده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری های خارجی اعلام کردند : مدال فیلدز که به نوبل ریاضی معروف است، هر چهار سال یک بار به 2 تا 4 ریاضی دان زیر 40 سال داده می شود؛ خانم میرزاخانی، نخستین زن و اولین ایرانی است که توانسته این جایزه را دریافت کند.

وی که 37 سال دارد، دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف تهران و دانشگاه هاروارد آمریکا است.

جایزه ی فیلدز (Fields Medal) که معتبرترین جایزه ی ریاضیات است در کنگره بین المللی ریاضیات به برندگان اهدا می شود.

این کنگره مهم ترین گردهم آیی ریاضیدانان سراسر جهان است هر چهار سال یک بار برگزار می شود.

اولین کنگره ی بین المللی ریاضیات در سال ۱۸۹۷ در کشور سوییس برگزار شد.

میرزا خانی که از برندگان دو دوره المپیاد جهانی ریاضی بوده است،تدریس در دانشگاه استنفورد آمریکا و دانشگاه پرینستون رادر کارنامه خو د دارد.

کنگره جهانی ریاضیات سال جاری از روز چهارشنبه، سیزدهم اگوست به مدت یک هفته در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار می شود.

سه ریاضی دان دیگر، ˈآرتور آویلاˈ از برزیل، ˈمنجول بارگاواˈ نظریه دان اعداد در دانشگاه پرینستون و ˈمارتین هایررˈ از دانشگاه وارویک در بریتانیا برندگان دیگر امسال هستند.

ˈاینگرید دوبشیˈ رییس اتحادیه جهانی ریاضی می گوید: به عنوان یک زن برایم فوق العاده است که می بینم مریم میرزاخانی برنده شده است و تصور اینکه یک زن برنده مهم ترین جایزه ریاضی شود، دیگر عجیب نیست.

مریم میرزاخانی به خاطر تحقیقاتش در زمینه دینامیک و هندسه رویه های ریمانی و فضاهای پیمانه ای آنها این جایزه را دریافت کرده است.

او پیش از این هم جوایز متعددی در رشته ریاضیات دریافت کرده بود.در سال 2006 مجله ˈ پاپیولار ساینسˈ او را به عنوان یکی از 10 نابغه آمریکای شمالی معرفی کرد.

مدال فیلدز به یاد ˈجان چارلز فیلدزˈ ریاضی دان کانادایی پایه گذاری شد و همراه با یک جایزه نقدی به مبلغ 15 هزار دلار کانادا اعطا می شود.

این جایزه اولین بار در سال 1936 به دو ریاضی دان فنلاندی و آمریکایی داده شد.

 

 


موضوعات مرتبط: علمی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیجایزه ی فیلدزمریم میرزاخانیجایزه ی ریاضیات

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 3:2 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


بار اللها...

 

ناراحتم از اینکه در کشور های همسایه بغل گوشمان آدم های بی گناهی به ناحق خون پاکشان ریخته می شود.



بارالها خوشحالم از اینکه رهبر بادرایتی را به ما عطا کرده ای

 

که هیچکس نمی تواند نگاه چپ به ما بکند

 

بغل گوشمان انسانها را بی گناه می کشند

 

در حالی که ما با خیالی آسوده در این کشور زندگی می کنیم.


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیسیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی رهبر مقاومتایستادنخون

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 2:51 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
صدای گریه یک نوزاد می‌آمد، صدای مکالمات کاپیتان با برج مراقبت را می‌شنیدم بعد صدای وحشتناک ملخ‌های موتور هواپیما که واقعا گوش خراش و وحشتناک هستند، هواپیما یک نیم دور چرخید، همه چیز در یک چشم بر هم زدن اتفاق افتاد.
صراط: بلوار شیشه مینای شهرک فرهنگیان ساعت 9:20 صبح روز یک شنبه بلوار آتش و خون بود. پرواز شماره 5915 شرکت هواپیمایی سپاهان ایر که تازه دو دقیقه قبل باند شرقی فرودگاه مهرآباد را به مقصد طبس ترک کرده بود به دلیل نقص فنی سقوط کرد و 39 نفر جان باختند. پای صحبت‌های زن و شوهر جوانی نشستیم که از سقوط هواپیما جان سالم به در برده‌اند. ادامه گفت و گو را در ادامه بخوانید:

آن طور که دستگاه‌های مسیریاب و پیچیده برج مراقبت فرودگاه مهر آباد اعلام کرده‌اند به دلیل از کار افتادن یکی از موتور‌ها پرنده از نفس افتاده سپاهان ایر از مسیر خارج شد. همه چیز در یک چشم بر هم زدن اتفاق افتاد. همه اتفاقات ریز و درشت امداد رسانی و خاموش کردن شعله‌های آتش را دوربین‌های ناجا و عکاسان خبرگزاری‌ها ثبت کردند.

 

سکانس اول /محوطه بهداری ارتش:

سفر بدون برنامه

دست‌هایش سوخته و بانداژ شده است اما چون دوستانش دور و برش هستند، همچنان می‌خندد، آن هم به پهنای صورت. نشسته بیرون روی یکی از تخت‌هایی که توی راهرو بهداری ارتش به امان خدا‌‌ رها شده. یکی از دوستانش می‌زند روی شانه‌اش و می‌گوید: یک بار جستی ملخک، دو بار جستی ملخک... صدای شلیک خنده‌هایشان ادامه ضرب المثل را ناتمام می‌گذارد...

محمد عابد‌زاده که نگران حال و روز همسرش است، می‌گوید: همه اتفاق‌ها 30 ثانیه بیشتر طول نکشید. حالا احساس می‌کنم خدا من را دوست دارد. اصلا قرار نبود با این پرواز برویم. مریم دوست داشت برود و به خانواده‌اش سر بزند. تا 12 شب بلیت نداشتیم. اسم‌هایمان را داخل لیست انتظار نوشته بودیم. تا اگر جا خالی شد با ما تماس بگیرند. آخر می‌دانید پروازهای تهران طبس به قول خودمان پروازهای کارگری است کارگرهایی که برای کار معدن از تهران و شهرهای دیگر به مهر آباد می‌آیند مسافرهای همیشگی این پرواز‌ها هستند. خیلی پیش می‌آید که یکی دو تا انصرافی و کنسلی وجود داشته باشد. ساعت 6 اطلاع دادند که جای خالی هست ما هم ساعت 7و نیم فرودگاه بودیم.. بالاخره 8 و ربع سوار هواپیما شدیم و مقدمات خسته کننده و کسالت بار پرواز آغاز شد.

 

سکانس دوم /داخل کابین هواپیما:

همه چیز آرام بود

محمد می‌گوید: فکرش را هم نمی‌توانم بکنم که من زنده‌ام که خدا خودش من را بامعجره‌اش نجات داد. بعد رو به همسرش که بهت زده ما را نگاه می‌کند کرد و ادامه داد: باید موبایل‌ها را خاموش می‌کردیم. داخل هواپیما یک عالمه بچه بود بعد این هواپیما‌ها چون کوچک هستند اصلا فضای استانداردی ندارند صندلی‌ها و مسافر‌ها چفت هم نشسته‌اند انگار هیچ استانداردی برای جا نمایی درست صندلی‌ها انجام نشده است. کاپیتان اکراینی که آخرش هم نفهمیدم اسمش چی بود و تنها یک «اف» معروف ته اسم و فامیلش داشت یک خوش آمد گویی دست و پا شکسته تحویلمان داد مودبانه از تاخیر به وجود آمده معذرت خواهی کرد و موتور‌ها روشن شد.

محمد میگوید مریم داشت با گوشی موبایلش بازی می‌کرد. سر زدن به «پو» معروف و حمام کردنش؛ بعد هم خرید و بازی کردن برای جمع آوری سکه‌های بیشتر. به من نشان داد که برای پو چاق و چله داخل گوشی کلاه جدید خریده است. صدای گریه یک نوزاد هم می‌آمد. صدای مکالمات کاپیتان با برج مراقبت را می‌شنیدم بعد صدای وحشتناک ملخ‌های موتور هواپیما که واقعا گوش خراش و وحشتناک هستند. هواپیما یک نیم دور چرخید روی باند تا در مسیر تیک آف قرار بگیرد.

حالا محمد انگار که بخواهد فیلم سینمایی تعریف کند روی تخت جا به جا می‌شود و ادامه می‌دهد: همه چیز در یک چشم بر هم زدن اتفاق افتاد.

مریم همسر محمد که دختر رییس دانشگاه آزاد شهرستان طبس است در ادامه حرف‌های همسرش می‌گوید: خطر مرگ از بیخ گوشمان گذشت.

مریم رهنما با بغض می‌گوید: اصلا هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد هواپیما سقوط کند. درست است که همه ما اعتقاد قلبی داریم مرگ حق است اما به خدا هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد همه پودر بشوند.

زن جوان نمی‌تواند حرف هایش را ادامه بدهد صورتش را لای انگشت‌هایش مخفی می‌کند تا راحت‌تر گریه کند. بعد انگار که یک چیز جدید یادش آمده باشد می‌گوید: چهره مسافر‌ها یادم نمی‌رود. آن خانمی که بچه بغلش بود عروسک آبی پوش دختر کوچولویی که دو سه ردیف جلو‌تر از ما نزدیک کابین خلبان نشسته بودند هیچ وقت یادم نمی‌رود. خدا ما را دوست داشت باید می‌ماندیم وگرنه برای خدا که کاری نداشت ما را هم مثل بقیه مسافر‌ها به آسمان می‌برد.

محمد دستهای بانداژ شده‌اش را روی هم قلاب می‌کند و می‌گوید: من بار دومم است که از مرگ فرار می‌کنم. اولین بار سال 84 بود آن وقت‌ها دانشجوی کار‌شناسی ارشد بودم از طبس به تهران می‌آمدم که در محور طبس یکهو اسکانیا به دلیل سرعت زیاد و جریان‌‌ همان باک‌های اضافه و اتصالی در سیستم برق آتش گرفت. با باک اتوبوس دو وجب بیشتر فاصله نداشتم. آن بار از طبس به تهران می‌آمدم و از مرگ جستم و این بار از تهران به طبس می‌رفتم که خدا رو شکر زنده ماندم. خوب یادم هست اتوبوس چپ شد و همه مسافر‌ها روی هم ریختند. شیشه‌ها شکسته شده بود. و اصلا هیچ صدایی را نمی‌شنیدم. همین که به خودم آمدم و توانستم حرکت کنم از پنجره شکسته و از لابه لای شیشه خورده‌ها خودم را به بیرون پرتاب کردم. هنوز پایم به زمین جفت و جور نشده بود که یکهو اتوبوس آتش گرفت آن هم درست از‌‌ همان قسمتی که من نشسته بودم. شانس آوردم که زود خودم را به بیرون پرتاب کردم. در آن حادثه تعدادی از مسافرهای اتوبوس جزغاله شدند.

مرد جوان ادامه می‌دهد: الان دقیقا به شما می‌گویم که همه اتفاق‌های صعود تا سقوط هواپیما 2 دقیقه هم طول نکشید اما می‌توانم ساعت‌ها در باره آن لحظه‌ها برایتان حرف بزنم. هواپیما یک نیم دور چرخید به سمت غرب من که مهندس پرواز نیستم اما بعد از این همه هواپیما سواری در مسیر طبس تهران دیگر دستم آمده است که مسیر پرواز از طرف ورامین می‌گذرد. دماغه به سمت کرج بود. با خودم گفت حتما این طرف باند خالی است خلبان اوج می‌گیرد و بعد در آسمان دور می‌زند.

 

سکانس سوم/کابین هواپیما:

لحظات مرگ آور

محمد می‌گوید: هواپیما از روی باند بلند شد. خلبان یک چیزهایی به برج مراقبت گفت یک دقیقه بیشتر طول نکشید من منتظر بودم که پرنده آهنی دور بزند اما همچنان به سمت کرج پرواز می‌کرد. یکی از موتور‌ها از کار افتاده بود. برای حرفم دلیل دارم. صدای ملخ ایران 140 خیلی زیاد و گوش خراش است. از پنجره می‌دیدم که یکی از ملخ‌ها یعنی درست ملخ سمت راست کار نمی‌کرد. هواپیما زیاد اوج نگرفت حس می‌کردم داریم به سمت زمین می‌آییم زمان از سقوط جلو‌ زده بود. به تنها چیزی که فکر نمی‌کردم زمان بود. همه‌اش منتظر بودم که پرواز در آسمان ثابت شود و خلبان درباره ارتفاع پرواز و مدت زمان آن برایمان حرف بزند. اما یکهو صدا‌های نامفهوم و برخورد به گوشم رسید. باور کنید قشنگ احساس می‌کردم که بدنه هواپیما به چیزهایی برخورد می‌کند. درست مثل افکت‌های فیلم‌های جنگی بود. هنوز نمی‌دانستم چه بلایی به سرمان آمده است. که یکهو یک صدای مهیب ناشی از برخورد گوشم را کر کرد.

 

سکانس چهارم /کابین هواپیمای سقوط کرده:

سرزمین ناشناخته

محمد ادامه می‌دهد: پرنده آهنی با دیوار بتونی برخورد کرده بود بال سمت راست جدا شده بود. یک بوی تند مواد سوختی فضا را پر کرده بود. هواپیما سقوط کرد. و نمی‌دانم بر اثر جرقه یا بر اثر اصطکاک بدنه با دیوار بتونی یکهو آتش شعله کشید. مسافر‌ها زنده بودند. هیچ صدای رادیویی به گوش نمی‌رسید. صدا‌ها را کمی به سختی می‌شنیدم. همه به جنب و جوش افتاده بودند من هم منتظر بودم مهماندار درهای خروج اضطراری را به ما نشان بدهد. از‌‌ همان قسمتی که بال هواپیما جدا شده بود. بیرون را می‌شد دید. هنوز ملخ سمت چپ می‌چرخید و صدا می‌کرد.

به مریم گفتم بلند شو و خودم کمربندهای ایمنی را باز کردم. یکی از مسافر‌ها از‌‌ همان شکاف ایجاد شده بیرون پرید. اول همسرم را به بیرون فرستادم. بعد هم خودم بیرون آمدم. انگار که پرنده آهنی از وسط نصف شده باشد. دو تکه از هواپیما روی زمین افتاده بود. من خودم زیاد فیلم می‌بینم. از آن عشق فیلم‌های هالیودی هستم چیزی که می‌دیدم طوری بود که انگار وسط یکی از‌‌ همان سکانس‌های فیلم‌های هالیودی پیاده شده باشم. زمان و مکان را گم کرده بودم. اصلا نمی‌دانستم که کجا هستیم انگار در یک سر زمین ناشناخته فرود آمده بودیم. شکاف روی بنده خیلی نا‌موزون و تنگ بود. مریم که بیرون پرید خودم هم پریدم. یکهو یادم افتاد که کیف دستی‌ام را می‌توانستم با خودم بردارم کسی از داخل شکاف بیرون نمی‌آمد. دوباره برگشتم داخل کابین کیف لپ تاپم را برداشتم. داخل کابین داغ بود صدای گریه بچه را می‌شنیدم اما کاری از دستم بر نمی‌آمد از بالای شکاف به پایین پریدم تازه داخل کابین آتش گرفته بود. بوی دود و سوختنی می‌آمد تا خودم را به پایین پرتاب کنم دستم و بخشی از صورتم سوخت. داخل کابین هواپیما به شدت داغ شده بود. فکر می‌کنم بیشتر مسافرهایی که ماندند اول خفه شدند بعد هم سوختند. واقعا زمان برای ما نمی‌گذشت. آنهایی که از ما جلو‌تر بیرون پریده بودند روی زمین افتاده بودند و انگار نای راه رفتن نداشتند. انگار یکی در گوشم گفت که هر آن امکان دارد پرنده آهنی از نفس افتاده آتش بگیرد من و مریم با هم شروع به دویدن به سمت فنس‌ها کردیم که یکهو هواپیما با صدای وحشتناکی منفجر شد.

محمد با چشم‌های اشکبار ادامه می‌دهد: همه جا را دود گرفته بود. چشم چشم را نمی‌دید. هیچ صدایی را نمی‌شنیدم. فقط خیالم راحت بود که همسرم کنارم هست به فنس‌های بهداری که رسیدیم یکهو متوجه شدم راه بسته است آنقدر ترسیده بودم که نمی‌دانستم در کدام قسمت کره خاکی هستم. به خودم که آمدم دو نفر دکتر در حال پانسمان زخم‌هایم بودند. بوی دود می‌آمد روی تخت دراز کشیذه بودم و صدای آژیر خودروهای امدادی را می‌شنیدم. باورم نمی‌شد خدا یک بار دیگر به من شانس زندگی کردن داده باشد. خودم 8 درصد بیشتر دچار سوختگی نشدم فقط همین امشب را باید تحت نظر باشم. خدا را شکر که همسرم هم هیچ مشکلی ندارد فقط حالا به خاطر شوک و اتفاقی که شاهدش بوده دچار کوفتگی و کمر درد شده که تا فردا خوب می‌شود.

منبع: هفت صبح

موضوعات مرتبط: اجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیهواپیماسقوطنجات یافتگان

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 2:43 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

الهی خاله قربونت بشه سارای خوشگلم

 

 

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیآلبوم عکس نی نی پرتقالی ما
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیخاله سارا کوچولو

تاريخ : سه شنبه 28 مرداد 1393 | 3:21 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

میدونم دیره ومن الان باید خواب باشم اما دلم نیومد بدون نوشتن بخوابم . آخه خیلی وقته که نیومدم این حوالی . نامهربون نبودما فقط سرم کمی شلوغ تر شده بود . همون طور که میدونید مسافرت بودیم یه مسافرت 4 روزه که فقط 2 روزش رو طی مسیر کردیم .واقعا جاتون خالی بودا . کلی خوش گذشت . سفر با خانواده همیشه خوبه اما تازگی این سری به خاطر این بود که خانواده ی خیلی عزیزی همراهمون بودن که جذابیت موضوع رو واسمون دو چندان کردن .زمانی که برگشتیم خیلی خسته بودیم چون تقریبا شب قبلش درست و حسابی نخوابیده بودیم .. ساعت 3 بعد از ظهر بود . طبق معمول همیشه باید هممون دوش میگرفتیم تا تمیز و مرتب بشیم . و گرد مسافرت رو از سرو رومون بزداییم . تقریبا ساعت 5 بعد از ظهر بود که رفتیم خونه ی مادر همسرم که واحد پایینی ما هستن .خواهر شوهرای عزیزمم اونجا بودن _طبق معمول جمعه ها _ رفتیم هم برای رفع دلتنگی و هم برای احترام به حضورشون . کمی گپ زدیم و هندونه خوردیم .ولی بعد 2 ساعت احساس کردم که دیگه نمیکشم واصلا یارای نشستنم نیست .با ابراز پوزش به واحد خودمون اومدم و رو مبل دراز کشیدم و رفتم تو چرت ...

شب و زود خوابیدیم ولی چند بار با گریه های پارسا از خواب بیدار شدم .طفلی بچه م تب داشت ومن هم هیچ دارویی نداشتم که بش بدم جز یه شربت استامینوفن که معلوم نبود از چه زمانی داشتمش و اصلا فاسد شده یا نه ,.فقط صبح زود براش چایی آویشن و نعنا دم کردم و کلی عسل خوروندم بش ...تا بعداز ظهر که شووهر جونیم بیاد پارسا رو ببریم دکتر . اما متاسفانه واسه شوهری هم کار مهمی پیش اومده بود و نمیتونست زود بیاد خونه .علی ایّ حال خودم باید یکه تازی میکردم .اولش خواستم خود درمانی کنم یعنی برم داروخونه و داروهایی رو که فکر میکردم _طبق روال همیشه _ دکتر واسش مینویسه رو بخرم . اما چشمتون روز بد نبینه به محض این که پارسا رو از خواب عصرگاهی بیدار کردم تا با هم بریم داروخونه احساس کردم حالش خیلی بدتر شده ...دیگه فرصت تنبلی نداشتم ...زود راه افتادیم سمت مطب _که البته 40 دقیقه ای طول کشید_.دکتر به محض دیدن پارسا و معاینه اش گفت هم سرما خوردگی داره وهم سینوساش چرک کرده .به این ترتیب واسش شربت نوشت (کتوتیفن . سفیکسیم و استامینوفن در صورت تب ) همونجا به خودم نهیب زدم خانوم خانوما دیدی تصور اشتباهی داشتی که به تجویز خودت میتونی دارو مصرف کنی ...

رفتم داروخونه برای خرید داروها . اولش فکر کردم نسخه ی ارزونی میشه . ولی جناب دکتر نامردی نکرده بود یکی از شربتاشو خارجی نوشته بود و من هم مجبور شدم نزدیک 60 هزار تومن بدم داروخونه .ولی همه ی اینا فدای یه تار موی پسرم . خدا کنه زودتر حالش بیاد سر جاش دهنش هنوزم بوی عفونت میده .

دلم واسه سارای خوشملم لک زده 2 هفته ای میشه که ندیدمش .منتظرم پارسا رو به راه شه بعد بریم دیدنش آخه فسقلی خاله خیلی کوچولو موچولوئه , باید مراقب باشیم مریض نشه .تو صفحه ی اصلی یه عکس ازش میذارم .البته کلا یه عکس هم بیشتر ازش ندارم .مال 13 روزگیشه .الان توی هفته ی سومه .نمیدونم چه قد عوض شده ولی در هر صورت عین ماه میمونه.

دیگه باید برم .به خدا میسپارمتون.


موضوعات مرتبط: دست نوشته های بانوی پرتقالی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیمشهد سفر داروخانه شربت سینوزیت دکتر دلتنگی

تاريخ : سه شنبه 28 مرداد 1393 | 2:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 اینم عکس پارسا جونم وریحانه ی عزیزم در مشهد ...

یادت نره که واسه دیدنش روش کلیک کنی  ...

 


موضوعات مرتبط: آلبوم عکس نی نی پرتقالی ما

تاريخ : دو شنبه 27 مرداد 1393 | 1:50 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

سلام دوستای گلم .ما2 یا 3 روزه که از مشهد برگشتیم تو دست نوشته هام مفصل مینویسم واستون . فوق العاده بود .به خصوص با همسفرانی که باهامون بودن خیلی لذت بردیم.اینم عکس پسر نازنینم تو حیاط حرمه . از قسمت عکسهای نی نی پرتقالی هم دیدن کنید لطفا...راستی واسه ی بزرگ شدن عکس روش کلیک کنید.

 

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلیآلبوم عکس نی نی پرتقالی ما
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی پارسا مشهد

تاريخ : دو شنبه 27 مرداد 1393 | 1:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

همواره موضوع غنی‌سازی بومی در ایران، یکی از مهم‌ترین موضوعات مذاکرات هسته‌ای بود که سرانجام کشورهای (۱+ ۵) غنی‌سازی در ایران را در توافق «ژنو» تا میزان ۵ درصد پذیرفتند. با وجود این، برخی همچنان در ایالات متحده به رغم آگاهی از اینکه «تعلیق» کامل غنی‌سازی ایران و یا برچیدن همه ابعاد آن، از دستور کار بین‌المللی خارج شده است، برای به دست آوردن رأی افراطیون در ایالات متحده از این نوع ادبیات استفاده می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، چندی پیش، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا در یادداشتی در نشریه «ویکلی استاندارد» تصریح کرد، در کمپین مخالفان با غنی‌سازی ایران است و تصریح کرد: «من همیشه در کمپینی بوده‌ام که ایران حق غنی‌سازی ندارد‌».

این در حالی است که خانم کلینتون، سناتور و وزیر خارجه پیشین آمریکا، می‌خواهد تا در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور ـ که قرار است در سال ۲۰۱۶ برگزار شود ـ کاندیدا شود.

هم‌اکنون پرسش مهم این است، ‌اگر وی به جای اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بود، سیاست‌ خارجی‌اش به ویژه در تعامل با ایران چه شکل و شمایلی داشت. روزنامه واشنگتن پست نیز در مقاله‌ای سناریوهایی را مطرح کرده‌ بدین ترتیب که اگر کلینتون به جای اوباما رئیس‌جمهور بود، سیاست خارجی‌اش چگونه بود.

واشنگتن پست می‌نویسد: هیلاری کلینتون زمانی که به عنوان وزیر خارجه فعالیت می‌کرد، بسیار درباره «قدرت هوشمند»، ارتقای دیپلماسی و توسعه همزمان قدرت نظامی سخن می‌گفت؛ اما اگر وی سال ۲۰۰۹ رئیس‌جمهور می‌شد، چگونه می‌‌شد؟ سیاست خارجی وی از سیاست خارجی اوباما چقدر متفاوت می‌بود؟

واشنگتن پست در ادامه نوشت: بدون تردید، تفاوت‌هایی در روش‌های کلینتون و اوباما وجود دارد. حتی در مبارزات انتخاباتی، کلینتون بیش از اوباما درباره سیاست خارجی هیجان و علاقه به ایجاد رابطه با رهبران جهان داشت. کلینتون جنگجو‌ بی‌رحمی نیست، ولی احتمالا تمایل بیشتری برای استفاده از زور دارد.

در این مقاله به تفاوت‌های سیاست خارجی اوباما و کلینتون در چند موضوع از جمله، «روسیه، سوریه، غزه و ایران» می‌پردازد. بخش ایران، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مقاله و تفاوت این دو دموکرات در سیاست خارجی در قبال ایران است.

واشنگتن پست می‌نویسد، اوباما و هیلاری کلینتون در مواجهه با موضوع ایران، هیچ‌گاه مواضع یکسانی نداشتند. کلینتون از زمان سناتوری در نیویورک، خواهان اعمال تحریم‌هایی شدید علیه ایران بود. وی در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ به اظهارات اوباما که می‌گفت حاضر است بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها وارد مذاکره شود حمله می‌کرد.

در واقع هیلاری کلینتون آشکارا با حق غنی‌سازی ایران مخالفت می‌کرد؛ برای نمونه، وی در مصاحبه‌‌ با نشریه «آتلانتیک» گفته بود: ترجیح ما این است که ایران اصلا غنی‌سازی نداشته باشد یا دست کم غنی‌سازی‌اش به حدی محدود باشد که فرصتی برای گریز هسته‌ای نداشته باشد.

این در حالی است که هم‌اکنون تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا ‌به حق غنی‌سازی ایران اذعان دارند و بر این باورند که باید درباره محدوده آن‌ گفت‌وگو شود.

در ادامه واشنگتن پست نوشته است، اگر کلینتون رئیس‌جمهور بود، وی نیز احتمالا همین توافق را کرده و همین رویکرد را در پیش می‌‌‌گرفت‌. احتمالا وی نخست برای دستیابی به یک توافق موقت و سپس آزمایش احتمال دستیابی به توافق نهایی با یک سال مذاکره تلاش می‌کرد.

از همه این‌ها گذشته، این خود کلینتون بود که مذاکرات هسته‌ای را به جریان انداخت. وی به همراه اوباما بر سر یک استراتژی دوگانه به توافق رسیدند؛ به این معنا که تحریم‌های سخت‌تر و پایدار‌تر را در نظر بگیرند؛ در حالی‌ که درهای مسیر دیپلماسی را باز بگذارند. پس از آن‌که سلطان عمان پیشنهاد کانال محرمانه را برای دیپلماسی دوجانبه به کلینتون ‌داد، این وزارت امور خارجه او به ویژه بیل برنز و جیک سولیوان بودند که این وظیفه آمریکا را به عهده گرفتند.

واشنگتن پست در پایان یادآور شد‌: اکنون مذاکره‌کنندگان به مذاکراتشان چسبیده‌اند و نمی‌خواهند شکست بخورند؛ بنابراین، کلینتون نیز به احتمال زیاد، همین امتیازات را به ایران می‌داد؛ همان‌گونه که تیم مذاکره کننده کنونی آمریکا این کار را کرده است.


موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی ایرانآمریکاکلینتوناوباماهیلاریسیاستدیپلماسیوذاکراتهسته ای

تاريخ : شنبه 25 مرداد 1393 | 22:45 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

دانمارک پرسرعت‌ترین اینترنت دنیا را با سرعت 43 ترابیت بر ثانیه داراست. این رکورد در گذشته برای کشورهایی نظیر کره جنوبی و آمریکا بوده است.

343430تیر پرس/ دانمارک پرسرعت‌ترین اینترنت دنیا را با سرعت ۴۳ ترابیت بر ثانیه داراست. این رکورد در گذشته برای کشورهایی نظیر کره جنوبی و آمریکا بوده است.

به گزارش تیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرعت اینترنت مبحثی است که در تمامی کشورها از مباحث مهم شمرده می‌شود.

در این میان کشورهایی نظیر: کره جنوبی،سوئد، نروژ، آمریکا، فنلاند و … از جمله پرسرعت‌ترین اینترنت‌ها را دارا هستند.

اما دو روز پیش در کشور دانمارک محققان دانشگاه dtu رکورد سرعت در فضای سایبر را بدست آورند.

۴۳ ترابیت بر ثانیه یا ۵۳۰۰ گیگابایت در ثانیه!

برای هضم این سرعت می‌توان تصور کرد که اطلاعات یک هارد دیسک ۵ ترابایتی را در کمتر از ۱ ثانیه انتقال دهیم. یا فیلم ۱۲۰ دقیقه‌‌ای fullHD یا ۱۰۸۰P را در کثری از ثانیه دانلود کنیم.

با توجه به اینکه  این سرعت با تکنولوژی اتصال تک لیزری- تک فیبری بدست آمده امکان اجرای آن در کشورها فراهم شده و می‌تواند در دسترس عموم نیز قرار بگیرد.


موضوعات مرتبط: علمیاجتماعی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیدانمارکسرعت اینترنت

تاريخ : سه شنبه 21 مرداد 1393 | 4:7 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
به نظر شما زیباترین کشور جهان از نظر بهره مندی از مناظر زیبا کجاست؟ ایتالیا، فرانسه، یونان، اسپانیا، هند، چین، افریقای جنوبی و یا ایران خودمان؟ بد نیست بدانید هیچیک از این گزینه ها در جمع پنج انتخاب نخست کاربران دو سابت پرطرفدار تویتر و پینترست نیستند!


در این نظرسنجی که هنوز هم ادامه دارد تاکنون يك کشور کوچک موفق شده تا ۳۶ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و بالاتر از کشورهای صاحب نام در صنعت گردشگری قرار بگیرد.

ليتونی با مساحتی حدود ۶۵ هزار کیلومتر مربع در شمال اروپا و در حوزه دریای بالتیک از غرب از سوئد جدا می شود و با کشورهای روسیه، لیتوانی، استونی و بلاروس همسایه است.
بی تردید برگ برنده این کشور در رقابت بهترین ها، مناظر زیبای آب های نیلگون و پارک ملی Gauja و پایتخت تماشایی آن؛ ریگا می باشد. این کشور با حدود ۳میلیون جمعیت دارای بیش از ۱۰۰۰ هتل می باشد که از شبی ۲ تا ۱۳۰۰ یورو قیمت دارند. اما در این رقابت که بین تمام کشورهای جهان صورت می گیرد و در انتهای فهرست نام سودان به چشم می خورد، مکزیک در رتبه دوم قرار دارد و بعد از آن ترکیه و اندونزی. در رتبه پنجم این فهرست هم انگلستان قرار دارد تا در بین پنج نام نخست هیچیک از مقاصد پرطرفدار گردشگری نباشد و نشان از افزایش علاقه مردم به تماشا و شناخت دیگر نقاط جهان دهد.
در این فهرست کشورهای ایتالیا، نیوزلند، برزیل، هند و کانادا به ترتیب پنجم تا دهم هستند و پس از آن ها نوبت به ایرلند، امریکا، کرواسی، سوئیس، استرالیا، کلمبیا، یونان، پرو و پرتغال می رسد که از دهم تا نوزدهم رده بندی شوند و دست آخر هم فرانسه که در رده بیستم ایستاده است!


موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیزیباییکشورکشور زیبازیباترین کشور

تاريخ : سه شنبه 21 مرداد 1393 | 3:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
گروه هنري: «آزاده نامداری» بالاخره ماجرای طلاق از «فرزاد حسنی» را پس از حدود سه ماه رسانه‌ای کرد و در گفت‌وگویی این موضوع را رسما تأیید کرد.
آزاده نامداری و فرزاد حسنی جدا شدند

به گزارش ایسنا به نقل از «مثلث‌آنلاین»، از حدود سه ماه پیش خبری دهان به دهان در میان اهالی رسانه‌ای می چرخید؛ خبر مربوط بود به پرسر و صداترین ازدواج سال 92،‌ ازدواجی که سید حسن خمینی عاقد آن بود و دو تن از مجریان مطرح کشور، زوج و زوجه آن. «فرزاد حسنی» و «آزاده نامداری» با هم ازدواج کردند و این موضوع را رسما و با حضور در کنسرت یکی از خوانندگان کشور اعلام کردند.

اتفاقا همین زوج مجری بودند که برای اولین بار به طور مشترک، اجرای برنامه سال تحویل شبکه دو سیما را به عهده گرفتند؛ اجرایی که اصلا نتوانست مطابق انتظار بدرخشد و پرحاشیه شد و انتقادات بسیاری را هم برانگیخت؛ درست مثل خود این دو مجری، پر سر و صدا شد و پر حاشیه.

خبر طلاق نامداری و حسنی را مدت‌ها بود شنیده بودیم ولی به جهت رعایت حریم شخصی این دو هنرمند،‌ خبر آن را منعکس نکردیم تا حریم شخصی آنها را فدای یک خبر پرکلیک نکرده باشیم. تا امروز که آزاده نامداری در گفت‌وگوی خود با روزنامه صبا برای نخستین بار در یک تریبون رسمی این خبر را اعلام کرد ...

آزاده نامداری در این‌باره گفت:‌ آزاده نامداری قطعا زندگی‌اش آبستن اتفاقاتی بوده و هر جوری هم که مدیریت کرده نتواسته جلوی رخداد بیرونی آن را بگیرد. اما من اصلا سعی نمی‌کنم که بگویم این اتفاق نیفتاده یا مقصرش کس دیگری بوده است. من می‌خواهم بگویم که این اتفاق می‌تواند در زندگی هر کسی بیفتد ... گفتنی است خبر طلاق آزاده نامداری و فرزاد حسنی پیش از این در محافل غیر رسمی نقل شده بود.


موضوعات مرتبط: اجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیآزاده نامداریفرزاد حسنیطلاق

تاريخ : سه شنبه 21 مرداد 1393 | 3:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
هیچ هواپیمایی سقوط نکرده است! /طنز

رضا ساکی در بخش طنز روز ایسنا نوشت: متاسفانه بعد از سقوط موفق هواپیمای موسوم به ایران 140، بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی و خبرنگاران در رسانه‌ها دست به سیاه‌نمایی علیه صنعت هواپیمایی کشور و تولیدات ملی زدند و پروژه بین‌المللی ایران 140 را زیر سوال بردند. اما همان‌طور که می‌دانید، سقوط اتفاقی است که برای هر هواپیما می‌افتد. برخی از رسانه‌ها طوری تیتر زده‌اند ایران 140 سقوط کرد که انگار کار دیگری می‌توانسته است بکند. به هر حال یک قطعه از هواپیما ممکن است یک‌بار درست کار نکند و باعث سقوط هواپیما بشود. رسانه‌های داخلی از ظهر امروز، همگام با رسانه‌های معاند خارجی و اسرائیل و آمریکا شروع به نقد کرده‌اند و سقوط هواپیما را خیلی برجسته جلوه داده‌اند. درحالی‌که از رسانه‌های داخلی انتظار می‌رود وقتی رسانه‌های خارجی، بویژه بی‌بی‌سی، می‌گویند هواپیما در تهران سقوط کرد، آن‌ها بگویند خیر سقوط نکرد.

درباره دو بار سقوط موفق این هواپیما هنگام آزمایش هم باید خاطرنشان کنیم که آزمایش را برای همین انجام می‌دهند که ببینند هواپیما سقوط می‌کند یا خیر، که در این مورد هر دو بار دیدیم که سقوط کرد و برای خودمان جالب بود که چرا سقوط کرد. همین‌طور الان هم برایمان جالب است، چرا سقوط کرد، چون ما خیلی فکر کرده بودیم که هواپیما را طوری بسازیم که بالش کنده نشود و از وسط نصف نشود.

به هر حال، در میان این همه پرواز که روزانه در کشور انجام می‌گیرد، افتادن یک هواپیما طبیعی است. خوشبختانه صنعت هوایی، امن‌ترین راه برای سفر مردم است و تعداد تلفات ما از جاده‌ها کمتر است. در پایان توصیه ما به مردم این است که وقتی دیدند هواپیما دارد سقوط می‌کند صبر نکنند و خود را از حفره‌هایی که اغلب در هواپیما ایجاد می‌شود بیرون بیاندازند تا زنده بمانند.

پرواز خوبی داشته باشید.


موضوعات مرتبط: سیاسیاجتماعیمتفرقه
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی طنزهواپیماآزمایش

تاريخ : سه شنبه 21 مرداد 1393 | 3:36 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

از فردا خواستیم از خیابون رد شیم :




اول سمت چـــــپ

بعدش سمت راســــــــت

بعد آسمونو نگاه کن!!!

اگه هواپیمایی در حال سقوط نبود بعدش میتونی از خیابون رد شی !!



والاع :))



 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیسقوطسقوط هواپیماهواپیماخیابان

تاريخ : سه شنبه 21 مرداد 1393 | 1:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 پیکر مطهر جانباز شهید ارتش جمهوری اسلامی پس از اهدای دو چشم خود به یک جوان 27 ساله در بهشت‌زهرا(س) آرام گرفت.
سرهنگ محمدحسین میرزاپور که تقریبا تمام دوران دفاع مقدس را درجبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور فعال داشت و به درجه رفیع جانبازی نایل آمده بود لباس شهادت به تن کرد. بنابراین گزارش، دو چشم شهید میرزاپور با رضایت خانواده وی و وصیتی که برای اهدای اعضا کرده بود، به یک جوان 27 ساله پیوند زده شد. همسر این جانباز شهید در گفت‌وگو با ایرنا گفت: شهید میرزاپور سرهنگ تمام لشگر نیروی زمینی ارتش در ارومیه و از افسران ولایتمداری بود که همواره با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به ندای ولی‌امر خود لبیک گفت. مریم حسین‌پور پشتیبانی‌ها و حمایت‌های فرمانده و مسئولان نیروی زمینی ارتش از جانبازان را مثال زدنی دانست و گفت من به نوبه خود از همه آن‌ها تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. از شهید میرزاپور چهار پسر به یادگار مانده است که مدافعان سر سخت نظام و ارتش  اند.


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتمردان آسمانی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشهید ارتشایثار جانباز

تاريخ : دو شنبه 20 مرداد 1393 | 4:0 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیعباس بابایی

تاريخ : دو شنبه 20 مرداد 1393 | 3:59 | نویسنده : بانوی پرتقالی |


یک ﻭﻫﺎﺑﯽ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻘﯿﻊ ﺑﻪ آقای قرائتی ﮔﻔﺖ

 

ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺷﻤﺎ ﻓﺎﻃﻤﻪ(س) ﯾﺎ ﺣﺴﻦ(ع) ﯾﺎ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ(ع) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ

 

ﻭ ﺧﺎﮎ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟

 

آن ﻭﻫﺎﺑﯽ که ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺖ ﺷﯿﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻨد؛ ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﮔﻔﺖ ﺑﺒﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﻗﻠﻤﻪ،

 

ﺁﯼ ﺷﯿﻌﻪ‌ﻫﺎ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ‌ﻣﯿ‌‌‌‌ﻨﺪﺍﺯﻡ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﯿﮕﯿﺪ ۴ ﺗﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ،

 

ﺍﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ؛ ﻧﺪﺍﺩ! ﺍﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ(ع)؛ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ(ع)

 

ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ(ع)؛ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺯﻫﺮﺍ(س)؛ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ؛ ﻧﺪﺍﺩ!

 

ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻨﺎ ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﻦ ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻥ

 

ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺷﻤﺎ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﻣﯿ‌‌‌ﺸﯿﺪ؟ ﺍﯾﻨﺎ ﻣﺮﺩﻥ ﺗﻤﻮﻡ ﺷﺪ ﺩﯾﮕﻪ ﻫﯿﭻ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭﻥ،

 

ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﺪﺍﺩﻥ.آقای قرائتی ﻫﻢ ﮔﻔﺖ ﺧﺐ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺣﺎﻻ ﺗﻮ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ

 

وﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﺯﻣﯿﻦ و گفت: ﯾﺎلا، ﺧﺪﺍﯾﺎ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﺪﻩ! و اتفاقی نیفتاد.

 

بعد به وهابی گفت: ﺩﯾﺪﯼ ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺩ،

پس با منطق شما ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻣﺮﺩﻩ! ﻣﮕﻪ ﻫﺮﮐﺲ ﺯﻧﺪﻩ ﻫﺴﺖﺑﺎﯾﺪ ﻧﻮﮐﺮ ﺗﻮ ﺑﺎﺷﻪ؟!


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق یاران وهابیتمنطقنوکر

تاريخ : دو شنبه 20 مرداد 1393 | 3:56 | نویسنده : بانوی پرتقالی |
کاربران کنجکاو سرویس نقشه ماهواره ای گوگل، متوجه جسمی مشابه یک آدم فضایی و سایه آن بر روی سطح کره ماه شدند.

کاربران کنجکاو سرویس نقشه ماهواره ای گوگل، متوجه جسمی مشابه یک آدم فضایی و سایه آن بر روی سطح کره ماه شدند.
 
صدای روسیه اظهار کرد: شمار بازدید کنندگان این ویدئو پس از بارگذاری در سایت یوتیوب، در کمتر از دو هفته از مرز 800 هزار نفر گذشته است.
 

 

 

 

 
 
این جسم ناشناخته شبیه یک انسان کوتوله است که ایستاده است.
 
ویدئوی مذکور به "نگاه آدم فضایی به کران" مشهور شده است، توسط یکی از کاربران یوتیوب با نام مستعار "wowforreeel " بارگذاری شده است.
 
ناشر این ویدئو در رابطه با کشف جدید خویش بر روی کره ماه و با ذکر طول و عرض جغرافیایی این جسم یا موجود عجیب می گوید: "به نظر می رسد که موفق به یافتن تصاویری از حیات و زندگی در کره ماه شده ام."

 


موضوعات مرتبط: علمی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیآدم فضایی کره ی ماه

تاريخ : دو شنبه 20 مرداد 1393 | 3:53 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز طی مراسمی با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان افتتاح شد.

 صبح امروز طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم طی سخنانی در آیین افتتاحیه مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان درجمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه، توسعه و ساخت مسجد را از رسالت‌های اصلی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواند و افزود: مسجد، یکی از پایگاه های مهم فرهنگی است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه ضمن قدردانی از تلاش و همت فرمانده نیروی هوایی آجا در ساخت مسجد پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان، به اهمیت و جایگاه مساجد در اسلام پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام به ساخت اماکن فرهنگی و عبادی خصوصاً مسجد عنایت و تأکید خاصی شده چرا که مسجد بهترین سنگر مبارزه با شبه ها،کجی ها و انحراف های فکری است و کلیه اهداف اخلاقی و اجتماعی جامعه اسلامی نیز در آن محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش، مساجد را مرکز مبارزه با دشمنان اسلام خواند و دراین باره تصریح کرد:‌ انقلاب ما نیز از مساجد آغاز شد و در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش مهمی ایفا نمود.
حجت الاسلام آل هاشم سپس با اشاره به فرارسیدن 17 مرداد ماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به تمام فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک گفت.

وی تصریح کرد: نظام سلطه با تکیه بر توان ارتباطی خود شیوه امپریالیسم خبری را دنبال می کند و هدف آن نیز ترور فرهنگی ملت هاست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه یک سو بودن جریان بین‌المللی ارتباطات و محدود بودن تعداد کشورهای صاحب نفوذ در این عرصه را از مصادیق بارز امپریالیسم ارتباطی خواند و افزود: هجوم فرهنگی از طریق وسایل ارتباط جمعی مسیری است که دشمنان مدت هاست در آن گام بر داشته اند و با در اختیار داشتن انحصار جهانی رسانه‌ها، یک نوع امپریالیسم فرهنگی و خبری را در جهان حاکم کرده اند.

حجه الاسلام ال هاشم در پایان، با بیان این که خبرنگاران همواره در خط مقدم مقابله با جنگ نرم قرار دارند تأکید کرد: رسالت خبرنگاری رسالت خطیری است که می تواند سرنوشت جامعه جهانی را تغییر دهد

 


موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی جنگ نرمحجت الاسلام آل هاشم ارتش پایگاه سوم شکاری همدان مسجد النبی

تاريخ : دو شنبه 20 مرداد 1393 | 3:49 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

 

 

قلبم به درد اومد برای مسافران پرواز تهران_طبس.

 

بهتر نیست به فکر چاره ای باشیم ؟؟؟؟؟؟؟

بعید نیست حادثه دیده ی بعدی خود ما باشیم .

 


موضوعات مرتبط: صفحه اصلی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالی تهران طبس کاریکاتور

تاريخ : دو شنبه 20 مرداد 1393 | 3:39 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب شیمی
  • وب سمفونی
  • وب قالب بلاگفا
  • وب رفتن